>

Lat!

Klockan är långt efter midnatt och jag sitter här och degar. Borde egentligen gå och lägga mig eftersom att jag är ap-trött, men jag sitter och filosoferar över livet precis som jag brukar göra ibland på kvällarna. Det finns så mycket saker jag vill göra, som jag aldrig tar mig tid att göra. Jag är så fruktansvärt lat och bekväm av mig. Jag behöver en spark i baken för att jag ska göra saker. Jag har 2 tatueringar som jag så gärna vill göra. Jag vet att den ena är något som betyder mycket för mig och som jag kommer att kunna leva med resten av livet. Den kommer jag aldrig ångra. Men den håller jag hemlig tills att den är gjord. För den vill jag göra så snart de har gjort den utredningen om farliga gifter i tatueringar. De sa nämligen det på tv för ett tag sedan. Och jag är lite skeptisk mot att spruta in för mycket gift i kroppen. Tatto nummer 2 är jag lite mer tveksam till. Just för att den är lite större. Tanken är då att tatuera in "the future is still unwritten". Vilket i så fall ska symbolisera min tro. Jag tror att vi har bara ett liv och det lever vi här och nu. När vi dör så tar allt slut, då är det andra som ska leva sina liv. Jag tror och hoppas iallafall att det är så. Och just denna frasen ska då symbolisera att jag inte tror på ödet. Framtiden är oskriven och vi kan göra som vi vill med den. Det finns inget förutbestämt öde och inget händer av en anledning. Denna sista vet jag dock inte om jag vågar tatuera in då vi förändras så mycket som människor hela tiden. Kanske händer det något här i livet som gör att min tro förändras. Därför känns nr 1 som ett säkrare kort. För det kommer aldrig att förändras. Bara lite natt-tankar.
Men som sagt jag behöver en spark i baken för att saker ska skrida till handling. Framtiden får utvisa om det blir något eller inte.
God natt mina vänner!
Postad i: Allmänt Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: