>

Den där framtiden

Ja, vad händer i den egentligen? Känner att jag bara vill stanna tiden just nu. Fast än att vi har prov och läxor som står mig upp över öronen, så vill jag inget hellre än att stanna tiden. Det går alldeles för fort nu. Studentmössan är beställd och det slutgiltliga är på ingång, studenten! Det är ett tag till men vad fasen, snart är det ju höstlov och tiden tickar på som aldrig förr. Det känns som om alla förja komma underfund med vad de vill göra i sin  framtid. Vad de vill studera till och vart. Men inte jag!

Usch det ger mig sådan ångest att tänka på det. Nu har jag en skola att gå till och en enorm trygghet. Jag har en stans att bo och Osby är inte lika hemst som det var förr. Men det är väl för att man känner att man snart ska lämna den lilla hålan.

Undra vad jag gör och exakt ett år? Tanken är grymmt skrämmande, och egentligen att jag bara velat blunda och glömma bort det. Men det är verklighet. Innan den 15 April nästa år så ska jag ha valt min framtid..

Jag tror inte att jag ska ta det där sabbatsåret, för risken är väl att jag blir fast i det, blir för bekväm och sakna viljan att utbilda mig.

Förr när folk frågade mig vad jag skulle bli, så räckte det med "jag vet inte än" och man fick det betryggande svaret: Nej, men du har tid på dig att fundera ut det, du kommer nog på det tids nog. Men numera har man slutat att få det svaret.

Nej, nu ska jag ta itu med den hemska matteboken och verkligen kämpa, för det är något jag kämpar mot, trots att jag inte vet riktigt vad än.

Usch nu ska ni inte behöva läsa mitt tjatande mer.
Ha en fin kväll allihopa!

Postad i: Allmänt Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: