>

2 Mars

Mina inlägg på denna blogg duggar inte tätt.
Det har redan hunnit bli Mars, och igår fyllde min lilla mamma år.
Hon och jag har ofta våra samtal, ofta långt ut på nätterna tyvärr också.
De handlar ofta om framtidsplaner, vad man kan påverka och vad man inte kan påverka.
Jag har börjat inse sanningen nu. Hur mycket jag än vill påverka andra människor, så är det ändå bara mig själv jag kan ändra på för att få en förändring.
Jag har kommit fram till att jag vill bli en bättre människa. Inte vara avundsjuk på vad andra har utan glädjas för det jag har. Jag har det så otroligt bra egentligen, så varför klaga? Massor av människor har det sämre än jag.
Jag har en familj som älskar mig, och som ställer upp vad som än händer. Jag har otroligt fina vänner som också ställer upp,  och som jag alltid har så otroligt kul tillsammans med.
Framtiden är ljus med massor av möjligheter.
Jag har helt ok betyg så att jag iallafall kommer in på några utbildningar på universitetet, även om jag kanske inte kommer in på just det universitetet eller utbildningen som jag vill. Men ingenting är omöjligt. Jag har ju trots allt en möjlighet den 2 April att påverka det. Nämligen högskoleprovet. Går det bra där så kommer jag kanske in i Lund eller Göteborg. Kanske befinner jag mig i ett annat land till hösten, vem vet?
Jag kommer dessutom att ha ett jobb att gå till i sommar. 9 veckor. det är långt ifrån alla som har den fördelen att tjäna pengar i sommar. Sommarjobben räcker inte till alla känns det som. Det är en väldig strid om sommarjobben nuförtiden. Jag hade sådan enorm tur att jag inte ens behövde lyfta ett finger för att få jobb. Bara lufta luren när chefen ringde och tacka ja. Sen är det ju inte helt fel att det är ett jobb jag verkligen trivs med.

Nu ska jag sluta babbla och plugga ett par timmar till på matten, för imorgon är det prov och jag har inte riktigt knäckt det än.

Postad i: Allmänt Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: