>

Fredag kväll

Sitter ensam vaken hos pappa och PLUGGAR en fredag. Inte ok egentligen men jag måste verkligen för att klara utbildningen. Så ja. Meningen var ju att vi skulle varit ute och festat denna helgen. För det är en så kallad "ekonomhelg" just nu. Men tyvärr så fick vi inga biljetter. Typiskt, men jag tror nog att det var bäst så ändå om man ska tänka på mina studieresultat. Jag börjar komma in i det lite mer nu iallafall. Jag gillar verkligen hela biten med att plugga på universitet. Det är så fritt på något sätt. Man kan skippa en föreläsning utan att ha en klump i magen för att man har skolkat. Man gör allt för sin egna skull. Vill man gå mitt i föreläsningen så gör man bara det. Det är så skönt. Man behöver inte heller vara påläst till lektionerna för det är ingen som säger "du där, vad är ... för något" osv. Den enda gången du behöver kunna något är på tentorna och föreläsningarna. Dock blir det ju ganska så lätt att man skjuter upp problemen till sista veckan då. Själva studentlivet runt i kring är iallafall väldigt roligt. Om man vill så finns det saker att göra nästan hela tiden. Det är sittningar, tentafester osv. Väldigt kul. Det enda problemet är egentligen bara att det är så jäkla svårt. Det gäller att man har valt rätt utbildning att gå. Något man kan sitta vecka efter vecka och fokusera på. Annars blir det jäkligt tufft! Denna veckan har jag Stephanie och Olivia varit en runda på Samarkand. Vi körde rundor i centrum och dunkade hög musik :) Idag var jag ännu en runda på samarkand. Men denna gången med Patrik. Hittade dock inget. Kände mig bara äcklad av att se mina bleka, tjocka armar och ben i speglen så jag struntade i allt. Nu ska jag verkligen börja ut och springa innan det blir för sent och för kallt för det. Ska även försöka tänka på att bli lite nyttigare. Förresten är det inte sjukt hur vädret bara kan svänga om som det gjort? Ena dagen är det strax över 20 grader (bilen som hade stått i solen visade 28 ena dagen) och ett par dagar senare (som idag) så kan man ta fram vinterjackan typ. Max 10 grader eller nått. Crazy! Nej nu ska jag kolla lite till i boken. Pluggar nästan som bäst vid denna tiden på dygnet. Då är det tyst och lugnt. Bara boken och jag. Eller ja, datorn också. Boken är ju på engelska (500 sidor) så vissa saker måste man slå upp för att man ska fatta sammanhanget. Har även 2 andra böcker till tentan på 100 respektive 300 sidor. Så nu är det bara att bita i det sura äpplet! Usch, vilket tråkigt inlägg. Men ja, just nu är skolan mitt liv, tyvärr. Det lättar väl upp sig snart hoppas jag :) Ha det bäst!
Postad i: Allmänt Kommentarer (0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: